agevandervelde.nl

Hoe u uw Engine Tuning-software kunt wijzigen zonder opnieuw te hoeven toewijzen

motor tuning

Motortuning is in wezen de wijziging of aanpassing van de krachtbron van de motor, de systeemdruk, het vermogen van de brandstoftoevoer of zelfs de motor zelf om betere prestaties te leveren en / of het vermogen, de economie of de levensduur van een motor te verhogen. Het afstemmen van een motor kan op twee manieren gebeuren: fysiek door onderdelen van de motor te vervangen, of elektronisch door middel van software. Vaak zullen mensen ervoor kiezen om bepaalde onderdelen van een motor fysiek te vervangen of bij te werken. Meestal gebeurt dit wanneer de auto het einde van zijn levensduur nadert of wanneer hij een bepaalde leeftijd heeft bereikt. Maar vaker wel dan niet is dit niet nodig omdat het vervangen van de hele motor zuiniger is en kan worden gedaan wanneer dat nodig is.

Er zijn verschillende redenen waarom sommige mensen de motor handmatig afstemmen en andere er de voorkeur aan geven dit elektronisch uit te voeren. In de meeste gevallen zijn degenen die er de voorkeur aan geven om fysieke wijzigingen aan te brengen, experts in automonteurs en wellicht enige kennis van de aanpassingen aan de motor van het voertuig. Degenen die ervoor kiezen om wijzigingen elektronisch aan te brengen, moeten technisch bekwaam zijn en kunnen verschillende software gebruiken om hen te begeleiden. Dit hoofdartikel concentreert zich op het beschrijven van de belangrijkste verschillen tussen de twee methoden van motortuning.

Het eerste en belangrijkste onderdeel dat bij alle soorten motortuning wordt gewijzigd, is de vermogensband.

Krachtband verwijst naar de specificaties van het vermogen dat door de motor wordt geproduceerd onder specifieke omstandigheden, zoals bedrijfsomstandigheden. Hoe hoger het motorvermogen bij het opstarten, hoe lager de vermogensband; Intercoolers worden meestal op de voorkant van de verbrandingskamer geplaatst, zodat de lucht die er langs stroomt de intercooler binnenkomt en vervolgens in de verbrandingskamer, waardoor de vermogensband wordt gewijzigd.

Het tweede hoofdonderdeel dat wordt gewijzigd, is de mechanische afstemming. Mechanische afstemming verwijst naar elk type afstemming waarbij mechanische hulpmiddelen worden gebruikt om de werking van de voertuigmotor verder te verbeteren. Veelvoorkomende voorbeelden van mechanische afstemmingen zijn het vervangen van het oliefilter, het afstellen van het ontstekingstijdstip en nog veel meer. Een groot voordeel van het gebruik van mechanische tuning is dat de prestatie kan worden geobserveerd voordat de daadwerkelijke motortuning wordt uitgevoerd. Aan de andere kant vereist chiptuning slechts een eenvoudige configuratie van componenten die met het blote oog niet zichtbaar zijn.

Elektronische ontstekingstester is een andere veelgebruikte afstemmethode die tegenwoordig wordt gebruikt. Een elektronische ontstekingstester is een apparaat dat de brandstofinjector kan testen op lekken of schade. Het voordeel van het gebruik van deze specifieke methode bij het afstemmen van de motor is dat het slechts een zeer eenvoudig proces van installatie, verwijdering en testen van de brandstofinjector vereist. Al deze processen kunnen eenvoudig worden uitgevoerd door een technicus zonder de hulp van een handleiding nodig te hebben.Daarom kan een elektronische ontstekingstester veel tijd besparen in vergelijking met handmatig testen.

De bovengenoemde drie voorbeelden van motortuning zijn de meest elementaire stappen bij het aanpassen van een auto. Er zijn echter nog veel meer stappen die u kunt ondernemen om de prestaties van uw auto te verbeteren als u de bovenstaande drie methoden beheerst. Enkele van deze stappen omvatten elektronische remapping, in-line motormanagement en blueprinting. Remapping verwijst naar het wijzigen van de bestaande software-instellingen en in-line motormanagement wordt uitgevoerd door de brandstoftoevoerkaart via een computer te wijzigen.

Klik hier voor meer informatie Chipperformance.nl